Šią savaitę (iki 09.19): Imuniteto dienos - multivitaminams -40%

Vitaminas B6

Vitaminas B6

Kas yra vitaminas B6?

Vitaminas B6 (piridoksinas) yra tirpus vandenyje vitaminas, priklausantis B grupės vitaminams, kuris organizme yra paverčiamas svarbiais kofermentais daugiau nei šimtui fermentų žmogaus kūne. Jis itin svarbus nervų sistemos veiklai. Tyrimai rodo, kad tinkamas vitamino B6 kiekis mityboje gali padėti sumažinti kasos vėžio riziką. Kasos vėžys yra bene didžiausią mirtingumą sukeliančių vėžio formų, penkių metų periode išgyvena tik apie 4 procentus visų sergančiųjų (Wei & Mao, 2020). Kadangi piridoksinas dalyvauja įvairių neuromediatorių, tokių kaip seratoninas, dopaminas, noradrenalinas, histaminas ir kt. sintezėje, todėl jo papildai naudojami autizmo pacientų simptomams gydyti (Sato, 2018). Vitaminas B6 didesnėmis dozėmis taip pat siejamas su mažesne depresijos ir nerimo sutrikimo rizika, ypač moterims (Kafeshani et al., 2019). Vitaminas B6 randamas žuvyje, jautienos kepenyse bei kituose gyvūnų organuose, krakmolingos daržovės, tokios kaip bulvėse, šiek tiek yra špinatuose, puselėse, morkose, kiaušiniuose, ne citrusiniuose vaisiuose, grūduose (European Food Safety Authority, 2014).

Vitamino B6 poreikis ir trūkumas

Vitamino B6 trūkumas retai atsiranda dėl nepakankamos mitybos, dažniau tai susiję su alkoholio vartojimu, prasta inkstų veikla, autoimuninėmis ligomis bei įvairių medikamentų vartojimu (Abosamak, Gawdi & Gupta, 2020). Piridoksino trūkumas pasireiškia soborėjiniu dermatitu, mikrocitine anemija, dantų gedimu, depresija, nusilpusia imunine sistema, periferine neuropatija, sumišimu (Abosamak, Gawdi & Gupta, 2020). Vitamino B6 trūkumas taip pat siejamas su celiakija (gliuteno netoleravimu), silpnumu, psichologinės būsenos pakitimais, „adatėlių“ pojučiu galūnėse, liežuvio uždegimu (glositu), judesių sutrikimais, odos pažeidimais (Brown, Ameer & Beier, 2020). Vitamino B6 perdozuoti sunku, o toksiškumas įprastai nepasireiškia vartojant mažiau nei 1g per dieną. Net 30 savaičių vartojant apie 100 mg per dieną toksiškumas pasireiškia retai (Abosamak, Gawdi & Gupta, 2020). Rekomenduojama paros norma suaugusiesiems pagal Sveikatos apsaugos ministro įsakymą Nr. 510 yra 1,6 mg vyrams ir 1,2 – 1,3 mg moterims. Nėščiosioms ir žindančioms – 1,5 mg ir 1,6 mg per dieną, atitinkamai.

  • Abosamak, N. E. R., Gawdi, R., & Gupta, V. (2020). Vitamin B6 (Pyridoxine). In StatPearls [Internet]. StatPearls Publishing.
  • Brown, M. J., Ameer, M. A., & Beier, K. (2020). Vitamin B6 Deficiency. StatPearls [Internet], Treasure Island, FL.
  • European Food Safety Authority. (2014). Guidance on the EU Menu methodology. EFSA Journal, 12(12), 3944.
  • Kafeshani, M., Feizi, A., Esmaillzadeh, A., Keshteli, A. H., Afshar, H., Roohafza, H., & Adibi, P. (2019). Higher Vitamin B6 Intake is Associated with Lower Depression and Anxiety Risk in Women but not in Men: A large Cross-Sectional Study. International Journal for Vitamin and Nutrition Research.
  • Sato, K. (2018). Why is vitamin B6 effective in alleviating the symptoms of autism?. Medical hypotheses, 115, 103-106.
  • Wei, D. H., & Mao, Q. Q. (2020). Vitamin B6, vitamin B12 and methionine and risk of pancreatic cancer: a meta-analysis. Nutrition Journal, 19(1), 1-12.
Išsirink papildus, kurie tau tinka labiausiai:
Mūsų produktai
sapiens.lt puslapyje yra naudojami slapukai. Naršydami toliau svetainėje Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais, kurie automatiškai nustatomi tam, kad svetainė veiktų tinkamai ir jų išjungti negalite. Visi slapukai apibūdinti ir jų sąrašas pateiktas žemiau esančioje nuorodoje. Sutikimą galėsite bet kada atšaukti, o slapukus ištrinti. Sužinokite daugiau