Didysis pavasario išpardavmas Didysis pavasario išpardavmas

Kas yra supermaistas ir kokia jo nauda?

Sapiens laboratorija
Temos: Energijai Gerai savijautai Svorio kontrolei

Jeigu domitės mitybos naujienomis ir atidžiai prižiūrite savo maisto racioną, tikėtina, kad ne kartą susidūrėte su sąvoka „supermaistas“. Pats pavadinimas sufleruoja, kad šiuose maisto produktuose yra gausu naudingų maistinių medžiagų, tad jo vartojimas yra paprastas būdas dar labiau praturtinti savo mitybą reikalingais vitaminais ir mineralais bei pagerinti bendrą sveikatą.

Šio straipsnio tikslas yra paaiškinti supermaisto naudą bei atsakyti į svarbius klausimus, kurie padės jums įtraukti supermaisto produktus į jūsų kasdienę mitybą.

Kas yra supermaistas?

Paprastai tariant, supermaistas yra maisto produktai, kuriuose yra ypač didelis kiekis naudingų maistinių medžiagų, tokių kaip vitaminai, mineralai, antioksidantai ir kitos bioaktyvios medžiagos. Šie produktai dažnai išsiskiria savo gausiu maistinių medžiagų spektru ir yra žinomi dėl savo teigiamo poveikio sveikatai ir bendrai savijautai.

Svarbu atsiminti, kad nėra vienos universalios supermaisto kategorijos, o sąvoka „supermaistas“ gali apimti tiek augalinės, tiek gyvūninės kilmės maisto produktus. Įtraukti šiuos produktus į savo mitybą gali būti naudinga ne tik tiems, kurie siekia pagerinti savo sveikatą ir savijautą, bet ir tiems, kurie nori paįvairinti savo mitybą ir atrasti naujus skonius.

Kokie produktai yra priskiriami supermaistui?

Tokio pobūdžio maisto produktų yra be galo daug, tad viso sąrašo pateikti neįmanoma. Išskyrėme pačius populiariausius supermaisto produktus, kuriuos paprasta įtraukti į savo mitybos racioną:

Žaliosios daržovės

Žaliosios daržovės yra nepakeičiamas sveikos ir subalansuotos mitybos elementas, į supermaisto sąrašą įtrauktos dėl gausaus maistinių medžiagų kiekio. Štai keletas populiarių žaliųjų daržovių ir kokias maistines medžiagas galite jose rasti:

Uogos

Uogos yra ne tik skanus užkandis ar patiekalų priedas, bet ir itin naudingos sveikatai. Kaip ir žaliosios daržovės, jos yra vertingas supermaisto šaltinis dėl gausaus antioksidantų, vitaminų ir mineralų kiekio.

Sėklos ir riešutai

Sėklos ir riešutai yra labai vertingi supermaisto produktai, turintys platų maistinių medžiagų spektrą, įskaitant baltymus, sveikus riebalus, skaidulines medžiagas, vitaminus ir mineralus.

Riebios žuvys

Riebiosios žuvys yra puikus supermaisto pavyzdys dėl omega-3 riebalų rūgščių, baltymų, vitaminų ir mineralų gausos. Šie maisto produktai yra labai naudingi sveikatai, ypač dėl jų gebėjimo prisidėti prie širdies ir smegenų sveikatos gerinimo.

Dumbliai

Dumbliai, arba „superžolės“ yra augalai, kuriuose galima rasti didelį kiekį naudingų maistinių medžiagų. Dažniausiai, dumbliai pasižymi didele baltymų koncentracija bei įvairių vitaminų gausa.

Kaip supermaistą įtraukti į savo mitybą?

Supermaisto įtraukimas į mitybos racioną gali būti paprastas procesas. Net jeigu nemėgstate gaminti, daugelis supermaisto produktų gali būti vartojami kaip lengvas užkandis, pavyzdžiui riešutai ar uogos, arba paprastai patiekiami kaip garnyras prie jūsų pagrindinio patiekalo, pavyzdžiui žaliosios daržovės. Pateikiame dar keletą patarimų, kaip įtraukti supermaistą į savo mitybos racioną:

sapiens.lt puslapyje yra naudojami slapukai. Naršydami toliau svetainėje Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais, kurie automatiškai nustatomi tam, kad svetainė veiktų tinkamai ir jų išjungti negalite. Visi slapukai apibūdinti ir jų sąrašas pateiktas žemiau esančioje nuorodoje. Sutikimą galėsite bet kada atšaukti, o slapukus ištrinti. Sužinokite daugiau