Šią savaitę (iki 09.19): Imuniteto dienos - multivitaminams -40%

Česnakų ekstraktas

Česnakų ekstraktas

Biologinis česnakų aktyvumas

Mokslininkai dabar žino, kad daugiausiai naudos sveikatai teikia sieros junginiai, susidarantys susmulkinant, sutraiškant ar sukramtant česnako skiltelę. Pagrindinis česnako aktyvusis komponentas - alinas. Česnakus kramtant, pjaustant ar sutraiškant, susiformuoja alino metabolitas - alicinas. Tačiau alicinas yra nestabilus junginys, kuris šviežiame česnake būna tik trumpai po to, kai jis yra supjaustytas ar sutraiškytas. Alicinas įvairiais riebaluose ir vandenyje virsta tirpiais sieros turinčiais junginiais. Tačiau, šie junginiai yra labai nepastovūs, jie išskiria vandenilio sulfidą, kuris yra aštraus česnako kvapo ir skonio dalis. Česnako sieros junginiai patenka į kraują iš virškinamojo trakto, keliauja po visą organizmą, aktyviai veikdamas organizmo funkcijas. Įrodyta, kad česnakuose esantys fitochemikalai pasižymi antioksidaciniu aktyvumu ir apsaugo organizmą nuo oksidacinės žalos. Tai apima vandenyje tirpius sieros organinius junginius, lipiduose tirpius sieros organinius junginius ir flavonoidus. Česnakai turi nedaug kalorijų ir jame gausu vitamino C, vitamino B6 ir mangano. Taip pat yra pėdsakų įvairių kitų maistinių medžiagų.

Česnako vartojimo forma ir kiekis

Visus naudingus česnako komponentus galima rasti šviežiame česnake, todėl sendinti česnako papildai ir švieži česnakai yra du geriausi būdai papildyti česnako poreikį. Bene geriausias česnako šaltinis, kuris yra bekvapis ir turtingas antioksidantais yra sendinto česnako ekstraktas - vienas iš geriausiai žinomų česnakų papildų. Šis ekstraktas yra koncentruota perdirbtų česnakų forma, kuri, atlikus daugelį mokslinių tyrimų, yra saugi ir veiksminga sveikatai. Sentintų česnakų ekstrakto antioksidacinį, hepatoprotekcinį, imunitetą stiprinantį, priešvėžinį ir chemoprevencinį poveikį gali lemti tokie junginiai kaip S-alilcisteinas (SAC), S-alilmerkaptocisteinas (SAMC), N(α)-fruktozilo argininas (FruArg ), saponinai ir kiti, susidarantys ilgalaikio ekstrahavimo proceso metu. Daugumos česnako dozių intervalas yra 600–1200 mg per dieną, paprastai padalijant kiekį į kelias dozes. Mažiausia veiksminga žalio česnako dozė yra vienas česnako svogūnėlio segmentas (apie 3 g), vartojamas valgio metu du ar tris kartus per dieną. Česnakų papildus būtina nutraukti likus maždaug 10 dienų iki planinių chirurginių procedūrų, ypač pacientams, vartojantiems tokius medikamendus kaip aspiriną ar varfariną.

Poveikis sveikatai

Moksliniai įrodymai patvirtina, kad česnakas gali pagerinti širdies ir kraujagyslių sveikatą mažindamas kraujospūdį ir cholesterolio kiekį. Didelės česnako dozės, pagerina kraujospūdį asmenims, turintiems aukštą kraujospūdį (hipertenziją). Kai kuriais atvejais papildai gali būti tokie pat veiksmingi kaip ir įprasti vaistai. Yra įrodymų, kad česnako papildai sumažina bendrą ir MTL-cholesterolio kiekį, ypač tiems asmenims, kurie turi aukštą cholesterolio kiekį. DTL-cholesterolio ir trigliceridų kiekio pokyčiui česnakų ekstraktas neturi įtakos. Česnakuose yra antioksidantų, kurie apsaugo nuo ląstelių pažeidimo ir senėjimo. Tuo pačiu, česnakai taip pat palaiko galingo antioksidanto glutationo veiklą. Tai gali sumažinti Alzheimerio ligos ir demencijos riziką. Taip pat yra įrodymų, kad česnako vartojimas gali padėti sumažinti gliukozės kiekį kraujyje nevalgius. Česnakų papildai padeda užkirsti kelią įprastoms ligoms, tokioms kaip gripas ir peršalimas, ir sumažinti jų sunkumą. Galimai, česnakai turi tam tikrą ir naudą kaulų sveikatai, nes padidina estrogeno kiekį moterims, tačiau būtini platesni tyrimai su žmonėmis. Česnakų ekstraktus dažniausiai naudoja ŽIV infekuoti pacientai, nes šie ekstraktai pasižymi antiseptinėmis, bakteriostatinėmis, antivirusinėmis, imunitetą stiprinančiomis, hipotenzinėmis ir antihelmintinėmis savybėmis.

  • Amagase, H. (2006). Clarifying the real bioactive constituents of garlic. The Journal of nutrition, 136(3), 716S-725S.
  • Amagase, H., Petesch, B. L., Matsuura, H., Kasuga, S., & Itakura, Y. (2001). Intake of garlic and its bioactive components. The Journal of nutrition, 131(3), 955S-962S.
  • Aronson, J. K. (2011). A worldwide yearly survey of new data in adverse drug reactions. Vol. 33.
  • Ashraf, R., Khan, R. A., Ashraf, I., & Qureshi, A. A. (2013). Effects of Allium sativum (garlic) on systolic and diastolic blood pressure in patients with essential hypertension. Pakistan journal of pharmaceutical sciences, 26(5).
  • Bayan, L., Koulivand, P. H., & Gorji, A. (2014). Garlic: a review of potential therapeutic effects. Avicenna journal of phytomedicine, 4(1), 1.
  • Borek, C. (2006). Garlic reduces dementia and heart-disease risk. The Journal of nutrition, 136(3), 810S-812S.
  • Borlinghaus, J., Albrecht, F., Gruhlke, M. C., Nwachukwu, I. D., & Slusarenko, A. J. (2014). Allicin: chemistry and biological properties. Molecules, 19(8), 12591-12618.
  • Dhawan, V., & Jain, S. (2005). Garlic supplementation prevents oxidative DNA damage in essential hypertension. Molecular and cellular biochemistry, 275(1-2), 85-94.
  • Goncagul, G., & Ayaz, E. (2010). Antimicrobial effect of garlic (Allium sativum). Recent patents on anti-infective drug discovery, 5(1), 91-93.
  • Hou, L. Q., Liu, Y. H., & Zhang, Y. Y. (2015). Garlic intake lowers fasting blood glucose: meta-analysis of randomized controlled trials. Asia Pacific journal of clinical nutrition, 24(4), 575.
  • Kojuri, J., Vosoughi, A. R., & Akrami, M. (2007). Effects of anethum graveolens and garlic on lipid profile in hyperlipidemic patients. Lipids in Health and Disease, 6(1), 1-5.
  • Ried, K., Toben, C., & Fakler, P. (2013). Effect of garlic on serum lipids: an updated meta-analysis. Nutrition reviews, 71(5), 282-299.
  • Ried, K., Travica, N., & Sali, A. (2016). The effect of aged garlic extract on blood pressure and other cardiovascular risk factors in uncontrolled hypertensives: The AGE at Heart trial. Integrated blood pressure control, 9, 9.
Išsirink papildus, kurie tau tinka labiausiai:
Mūsų produktai
sapiens.lt puslapyje yra naudojami slapukai. Naršydami toliau svetainėje Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais, kurie automatiškai nustatomi tam, kad svetainė veiktų tinkamai ir jų išjungti negalite. Visi slapukai apibūdinti ir jų sąrašas pateiktas žemiau esančioje nuorodoje. Sutikimą galėsite bet kada atšaukti, o slapukus ištrinti. Sužinokite daugiau