Topų dienos Topų dienos

Geriausi vitaminai odai: kaip išsirinkti sau tinkamiausius?

Sapiens laboratorija
Temos: Odai, plaukams, nagams Maisto papildai grožiui Veido odai

Sunku paprieštarauti, kad dažniausiai suprastėjus odos būklei skubame keisti kasdienei odos priežiūrai naudojamą kremą. Tačiau, grožio ekspertų teigimu, kokybiška odos priežiūra neapsiriboja tinkamos kosmetikos pasirinkimu. Tam, kad oda išliktų sveika, švytinti ir spindinti, vitaminai odai privalo būti neatsiejama mūsų grožio ritualų dalis.

Tiesa, rinkoje egzistuojant gausiai papildų pasiūlai, išsirinkti dėmesio vertą produktą nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tam, kad geriausi vitaminai odai atsidurtų jūsų mitybos racione, šiame straipsnyje nusprendėme apžvelgti esminius dalykus, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį renkantis šiuos produktus. Vienas jų – kaip suprasti, kokie vitaminai reikalingi odai jūsų atveju?

Kodėl jų trūksta mūsų organizmui?

Tyrimai rodo, jog mūsų krašte gyvenantiems žmonėms vitaminų dažniausiai pradeda trūkti dėl nevisavertės mitybos, tačiau nemažai įtakos turi ir tam tikrų elementų trūkumas dirvose. Faktas ir tai, kad lietuviai gauna kur kas mažiau saulės nei dauguma europiečių, o tai neretai tiesiogiai lemia ir tokių vitaminų, kaip C ir D kiekį mūsų organizme.

Didesnio kiekio vitaminų neretai pradeda trūkti ir po sunkesnių ligų ar operacijų, ilgai vartojant antibiotikus, kai organizmas yra gerokai nusilpęs. Dažnu atveju vitaminai odai reikalingi ir besimaitinantiems vegetariškai ar veganiškai, kai dalies reikalingų medžiagų negaunama dėl mitybos apribojimų. Organizmą vitaminais gali prireikti stipriau aprūpinti ir tais atvejais, kai norėdami numesti svorio nusprendžiate laikytis dietos.

Taigi, kad ir kokia būtų vitaminų trūkumo jūsų organizmui priežastis, ypač svarbu padėtį ištaisyti ir kokybiškais vitaminais savo mitybą papildyti vos pastebėjus pirmuosius jų trūkumo simptomus.

Vitaminai odai: pagrindiniai jų trūkumo simptomai

Nusprendus, jog odai reikalingi vitaminai turėtų papildyti jūsų kasdienę mitybą, visų pirma, reikėtų nustatyti, ko jūsų organizmui trūksta labiausiai. Tik tokiu atveju galime pasiekti akivaizdžių rezultatų – išspręsti odą kamuojančias problemas bei pagerinti bendrą jos išvaizdą.

Tiesa, atsižvelgiant į tai, kaip glaudžiai mūsų odos būklė yra susijusi su bendra organizmo sveikata, nereikėtų nustebti, kad vitaminų trūkumas dažniausiai pasireiškia ne tik įvairiais odos pažeidimais. Pavyzdžiui, vitaminai plaukams ir nagams dažnai pasižymi panašia sudėtimi, kaip ir odos vitaminai, todėl pradėję reguliariai vartoti papildus nenustebkite, jei pagerės ne tik odos būklė.

Norintiems palaikyti gerą odos būklę taip pat patariama vitaminus pradėti vartoti greičiau nei susidūrėte su pirmaisiais vitaminų trūkumo odai simptomais. Paprastai tariant, jei įtariate, jog susilpnėjusio jūsų imuniteto priežastimi galėtų būti vitamino C trūkumas, nereikėtų laukti, kol šį trūkumą pastebėsite ir ant papilkėjusios bei išsausėjusios odos.

Vitaminas A odai: kada jo trūksta?

Jei susidūrėte su tokiais simptomais, kaip išblyškusi, pleiskanojanti oda – greičiausiai jai trūksta A vitamino. Neretai tokiais atvejais susiduriama ir su pigmentinėmis dėmėmis, paraudimais, per dideliu odos sausumu ar net šiurkštumu. Šio vitamino trūkumą gali patvirtinti ir tokie papildomi simptomai, kaip lūžinėjantys nagai bei praradę blizgesį plaukai.

Vitamino A dienos norma vidutiniškai siekia 800 mikrogramų, todėl svarbu atkreipti dėmesį, ne tik, kad šio vitamino gautumėte pakankamai, bet ir jo neperdozuotumėte. Tai gana lengva padaryti vartojant vitaminą kur kas ilgesnį laiką arba vartojant papildomus preparatus su vitaminu A (retinoidu) iš išorės. Nors vitaminai sausai odai dažnai parduodami kaip atskiras preparatas, susidūrus su šia problema į pagalbą taip pat galima pasitelkti tiesiog vitamino A preparatą.

Kokiuose produktuose ieškoti vitamino A?

Norėdami savo organizmą praturtinti didesniu kiekiu vitamino A, į savo mitybą įtraukite daugiau riebių pieno produktų, kiaušinio trynių, morkų, moliūgų, paprikų, abrikosų. Geru vitamino A šaltiniu yra laikomi ir žuvų taukai bei kepenys, ypatingai menkės ir jaučio. Norint vitamino A trūkumą organizme atstatyti šiek tiek greičiau, į pagalbą rekomenduojame pasitelkti papildomus vitaminus bei kosmetikos priemones. Kremai su vitaminu A gali būti tepami tiesiogiai ant odos, arba vartojami koncentruotomis kapsulėmis.

Vitaminas C odai: kada jo trūksta?

Kalbant apie vitaminą C verta pabrėžti, jog dažniausiai pakankamo jo kiekio negaunanti oda atrodo papilkėjusi, išsausėjusi, raustanti, lėčiau gyja ir ant jos atsiradusios žaizdelės. Dėl ženklaus vitamino C trūkumo ant odos taip pat galite pastebėti daugiau raukšlių, o esamos raukšlės taip pat gali tapti kur kas ryškesnės. Todėl tokiu atveju verta pasirūpinti ne tik vitamino C kiekiu kosmetikoje, bet ir įtraukti didesnį jo kiekį į kasdienį racioną.

Svarbu žinoti, jog C vitaminas odai yra ypač svarbus kai kalbame apie odos senėjimo procesus, pigmentacijos bei uždegiminius procesus. Jis suteikia odai švytėjimo, mažina ratilus po akimis bei sulygina patį odos atspalvį. Vitaminas C žinomas kaip vienas svarbiausių vitaminų imunitetui bei gerai savijautai, o viena pagrindinių vitamino C funkcijų – kolageno ir elastino gamybos skatinimas, nuo kurių kiekių ypač priklauso ir žmogaus odos išvaizda.

Kokiuose produktuose ieškoti vitamino C?

Atsižvelgiant į tai, kad žmogaus organizmas šio vitamino negamina ir nekaupia, pakankamą jo kiekį svarbu gauti su specialiais papildais arba iš maisto produktų. Tyrimai rodo, jog vitamino C norma suaugusiam žmogui siekia 75 miligramus. Nors perdozuoti šio vitamino – gana sudėtinga (tam reikia suvartoti vidutiniškai 10-20 kartų didesnę dozę), tačiau tai vis dėlto įmanoma. Didžiausią vitamino C kiekį galima rasti šviežiuose vaisiuose ir daržovėse. Kalbant apie specialius vitamino C papildus, juos rekomenduojama vartoti ištisus metus. Šiltuoju metų laiku vitaminas C yra būtinas siekiant odą apsaugoti nuo saulės, o šaltuoju – apsaugo odą nuo neigiamo aplinkos poveikio.

Vitaminas D odai: kada būtina jį vartoti?

Turbūt ne vienas iš mūsų esame girdėjęs pasakymą, jog, jei jums suprastėjo nuotaika, greičiausiai trūksta vitamino D. Tačiau, tai toli gražu ne vienintelis simptomas kurį lemia vitamino D stoka. Visų pirma, pakankamą šio vitamino kiekį gauti svarbu norint išlaikyti sveiką odą bei kiek įmanomą ją apsaugoti nuo kenksmingų ultravioletinių spindulių poveikio. Antra, specialistų teigimu, aktyvuotas vitaminas D yra gyvybiškai svarbus normaliai žmogaus organizmo fiziologijai, ląstelių dauginimuisi ir diferenciacijai, taip pat pasižymi uždegimą slopinančiu poveikiu.

Remiantis atliktais tyrimais, su vitamino D trūkumu susiduria daugiau nei 50% pasaulio žmonių. Pastebėta, kad dažniausiai šio vitamino ne pakankamai gauna vyresnio amžiaus žmonės, sergantys įvairiomis ligomis. Jei žmogaus organizmas praranda atsparumą įvairiems susirgimams, rekomenduojama pasitikrinti vitamino D kiekį kraujyje. Žaizdos vitamino D trūkumo atveju taip pat pradeda gyti kur kas lėčiau, o ant odos neretai pasireiškia įvairūs bėrimai, susilpnėja imuninė sistema, galimi ir depresijos požymiai bei nervingumas.

Kokiuose produktuose ieškoti vitamino D?

D vitaminas, kaip ir kiti vitaminai odai, gali būti randamas maisto produktuose. Norėdami savo organizmą juo aprūpinti geriau, į savo mitybą pasistenkite įtraukti daugiau riebios žuvies, žuvų kepenų, kiaušinių, ikrų, sviesto, pieno, sūrio, mėsos bei riebios žuvies. Spalio – balandžio mėnesiais vitaminas D rekomenduojamas kiekvienam savimi besirūpinančiam žmogui. Tiesa, atsižvelgiant į tai, kad šis vitaminas odai kaupiasi organizme, griežtai patariama neviršyti ji leistinos normos. Saugi dozė yra 15-25 mikrogramų per dieną suaugusiam žmogui.

Vitaminas E odai: kada būtina jį vartoti?

Vitaminas, kuris dar vadinamas alfa-tokoferoliu, yra laikomas viena pagrindinių medžiagų, reguliuojančių odos gijimo procesus. Jis taip pat atsakingas už odos drėkinimą bei žinomas kaip itin veiksminga priemonė kovai su raukšlėmis.

Nors dažniausiai šio vitamino trūkumas pasireiškia raumenų silpnumu, aptirpimu, dilgčiojimu galūnėse, sutrikusiu vaikščiojimu, pirmuosius jo trūkumo simptomus galima pastebėti ir sausėjant bei trūkinėjant odai. Specialistų teigimu, šio vitamino trūkumas organizmui dažniausiai patiriamas dėl netinkamos mitybos arba dėl žarnyno disbalanso.

Tai – taip pat ir vienas stipriausių gamtoje randamų antioksidantų. Vitamino E antioksidacinės savybės padeda atstatyti pažeistus plaukų folikulus ir apsaugoti nuo plaukų viršutinio sluoksnio irimo, todėl neretai jis įvardijamas kaip vitaminas plaukams nagams ir odai. E vitaminas odai pagreitina jos gijimo procesus, drėkina odą ir padeda greičiau atstatyti pažeistą sluoksnį. Svarbu paminėti ir tai, jog vitaminas E odai didina kolageno, skatinančio jos elastingumą, gamybą ir efektyvumą, kiekį organizme.

Kokiuose produktuose ieškoti vitamino E?

Norėdami praturtinti savo organizmą didesniu kiekiu vitamino E, į kasdienę mitybą pasistenkite įtraukti daugiau riešutų, sėklų, augalinių aliejų, žalių, lapinių daržovių bei vaisių. Puikiu vitamino E šaltiniu laikomi virti špinatai, avokadai, alyvuogės. Organizmą šiuo vitaminu papildysite bei odos būklę pagerinsite ir naudodami vitamino E kapsules-papildus.

Vitaminas B2 odai

Stipriu antioksidantu, palaikančiu normalias odos funkcijas laikomas vitaminas B2 dalyvauja daugelyje svarbių ląstelių procesų. Šio vitamino trūkumas dažnu atveju pirmiausiai pasireiškia įtrūkimais, šiurkščia ir riebia veido oda. Kaip papildomus simptomus dažniausiai galime įvardinti plaukų slinkimą, nagų trapumą, atsiradusias priešlaikines raukšles veido ir akių srityje.

Kalbant apie B2 vitamino dienos normą, tyrimai rodo, jog reikėtų suvartoti vidutiniškai 1,1-1,3 miligramų B2 vitamino per dieną. Jei norite šio vitamino į savo racioną įtraukti daugiau, stenkitės kasdien vartoti daugiau kiaušinių, liesos mėsos, neriebaus pieno produktų, žalių daržovių, migdolų, laukinių ryžių. Tiesa, svarbu žinoti, jog šio vitamino mūsų organizmas vienu kartu negali pasisavinti daugiau nei 27 mg, todėl perdozuoti jo – praktiškai neįmanoma.

Vitaminas B3 odai

Kalbant apie tai, kokie vitaminai odai turėtų būti įtraukti į kasdienį mūsų mitybos racioną, verta akcentuoti, jog nikotino rūgštimi, niacinu, nikotinamidu vadinamas B3, skatina baltymų gamybą ir taip stimuliuoja keramidų sintezę bei padeda išlaikyti odos drėgmę.

Vitamino B3 trūkumas dažniausiai pasireiškia tokiais simptomais, kaip odos susirgimas (dermatitas), burnos gleivinės uždegimais, virškinimo sutrikimais, kartais pasireiškia net viduriavimas, vidurių užkietėjimas, bendras nuovargis ar net depresija. Remiantis praktika, grožio specialistai šį vitaminą rekomenduoja tiesiogiai ant odos naudoti tais atvejais, kai kovojama su pigmentinėmis dėmėmis. Kitais atvejais vitamino B3 kiekis odai gali būti kompensuojamas vartojant koncentruotus papildus.

Rekomenduojama šio vitamino paros norma yra laikoma 13-15 miligramų. Jei norite savo mitybą praturtinti didesniu jo kiekiu, į ją rekomenduojama įtraukti daugiau pieno produktų, mėsos, kepenų, žuvies, grikių, žirnių, riešutų, bulvių, žiedinių kopūstų.

Vitaminas K odai

Nors labiausiai vitamino K nauda akcentuojama kaulams, atminčiai ir širdžiai, papildų odai sudėtyje jo ieškoti – taip pat verta. Tyrimais įrodyta, jog esant K vitamino trūkumui neretai, net be stiprių pažeidimų po oda atsiranda kraujosruvos. Vitaminas K skatina ir žaizdų gijimą, dalyvauja organizmo regeneracijos procesuose bei didina atsparumą įvairioms infekcijoms, karto spartindamas ir pačią kraujotaką. Pradėjus vartoti pakankamą vitamino kiekį nereikėtų nustebti, jei išsivaikščios ir paburkimai bei sumažės maišeliai po akimis.

Verta atkreipti dėmesį ir į tai, jog priemonės su vitaminu K dažniausiai taip pat šviesina pigmentines dėmes, skaistina odos spalvą.

Tiesa, ne mažai dėmesio vertėtų skirti tam, kad vitamino K neperdozuotumėte. Vidutinė rekomenduoja vitamino K dozė priklauso nuo žmogaus amžiaus ir lyties: 19 metų ir vyresnės moterys per dieną turėtų suvartoti 90 mikrogramų, o vyrai – 120 mikrogramų šio vitamino.

Norint padidinti šio vitamino kiekį savo organizme, į kasdienę mitybą rekomenduojama įtraukti daugiau tokių produktų, kaip žalios spalvos daržovės (špinatai, šparagai, brokoliai), žalios spalvos vaisiai (avokadai, kiviai), ankštiniai augalai (pavyzdžiui, sojos pupelės). Šiek tiek mažiau K vitmino yra, tačiau vis tiek yra kiaušiniuose, braškėse, mėsoje (pavyzdžiui, kepenyse).

Kolagenas – neatsiejamas nuo kasdienės odos priežiūros

Greičiausiai kiekvienam, besidominčiam kokybiška odos priežiūra teko girdėti apie bene pagrindinę odos grožio ir jaunatviškumo paslaptį – kolageną. Specialistų teigimu, jei norite džiaugtis nepriekaištinga odos išvaizda, vitaminai odai nuo rauksliu nebus tokie veiksmingi, kaip hidrolizuotas kolagenas.

Verta akcentuoti, jog kolagenas odai – tai natūraliai žmogaus organizme sintetinamas baltymas, o kartu – ir vienas svarbiausių odos elementų, turintis milžinišką poveikį visapusiškai odos būklei. Šis baltymas labiausiai atsakingas už tokius procesus, kaip odos elastingumo gerinimas, audinių sienelių stiprinimas, jis taip pat skatina ir bendrus odos atsinaujinimo procesus – tarsi sujungia atskirus audinius. Priešingai nei kitų vitaminų odai trūkumą, kolageno trūkumą pastebėti dėl ilgalaikio jo poveikio – gana sunku. Tačiau, vertinant jo svarbą mūsų odos būklei ir išvaizdai, tai – bene pirmasis papildas odai, kuris turėtų atsidurti mūsų kasdienėje odos priežiūroje.

Norint įsigyti papildų, kurie turės didesnį poveikį odos būklei, jų sudėtyje vertėtų ieškoti pirmosios ir trečiosios grupės kolageno tipų. Vis dėlto nepamirškite atsižvelgti ir į šio baltymo kiekį papildų sudėtyje – aukštos kokybės papilduose rasite apie 10 g kolageno. Tam, kad kolagenas odai iš tiesų būtų naudingas, o jo rezultatus pastebėtumėte ir veidrodyje, reikia pasirinkti ne tik tinkamą jo rūšį, bet ir suvartoti pakankamą jo kiekį. Neretai pasitaiko atvejų, kai reklamuojami preparatai tikrojo, odai ir sąnariams naudingo kolageno turi tiek mažai, jog juos vartojant atstatyti šio baltymo kiekį savo organizme yra praktiškai neįmanoma.

Geriausi vitaminai odai: kaip išsirinkti?

Norint užtikrinti nepriekaištingą odos išvaizdą, garantuoti visavertę mitybą ir išsirinkti kokybiškus odos papildus – ypač svarbu. Tai lengviau padarysite pasirinkdami itin turtingos sudėties, kompleksiniu papildus odai, praturtintus būtiniausiais vitaminais, reikalingais puikiai jos būklei.

Atsižvelgiant į kolageno svarbą odai, pagrindinė tokių papildų sudedamoji dalis turėtų būti hidrolizuotas kolagenas, dar žinomas, kaip bene būtiniausia medžiaga odai. Ieškantiems papildo su kolagenu, verta žinoti, jog mūsų rekomenduojamas jūrinis kolagenas yra pagamintas pagal unikalią formulę, kurioje rasite net 10 g jūrinio kolageno, 50 mg hialurono rūgšties, 200 μg biotino. Verta paminėti ir tai, jog šie papildai pasižymi dideliu kiekiu būtiniausių vitaminų odai. Tai vitaminas C odai, svarbus normaliam kolageno formavimui ir odos, dantų, kremzlių, kaulų ir kraujagyslių funkcijoms, biotinas, svarbus normaliai odos ir plaukų būklei palaikyti, B grupės vitaminai, palaikantys imuninę sistemą ir padedantys pagerinti šiurkščios, dermatito pažeistos odos būklę. Papildų sudėtyje esantis vitaminas E saugo organų ląsteles nuo oksidacinių pažeidimų, o natūralūs ekstraktai – gerina kraujospūdį ir kraujotaką.

sapiens.lt puslapyje yra naudojami slapukai. Naršydami toliau svetainėje Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais, kurie automatiškai nustatomi tam, kad svetainė veiktų tinkamai ir jų išjungti negalite. Visi slapukai apibūdinti ir jų sąrašas pateiktas žemiau esančioje nuorodoje. Sutikimą galėsite bet kada atšaukti, o slapukus ištrinti. Sužinokite daugiau