Išanstinis žiemos išpardavimas Išanstinis žiemos išpardavimas

Profesionali plaukų priežiūra: kokie vitaminai reikalingi plaukams?

Sapiens laboratorija
Temos: Odai, plaukams, nagams Maisto papildai grožiui

Laikais, kai rūpintis savimi madinga tapo labiau nei bet kada anksčiau, profesionali plaukų priežiūra mūsų kasdienybėje taip pat įgijo ypatingą reikšmę. Juk visai ne paslaptis, kad plaukų būklė, kaip ir švytinti oda ar stiprūs nagai, nemažai pasako apie žmogaus sveikatą bei savijautą, o nepriekaištinga jų išvaizda – ne tik puošia, bet ir jaunina.

Todėl, tiek susidūrus su plaukų slinkimo problema, tiek norint patobulinti savo plaukų išvaizdą, šiandien bandome išsirinkti iš gausybės grožio rinkoje siūlomų plaukų priežiūros produktų. Tiesa, tam, kad pasirinktos priemonės tiktų jūsų plaukams, o svarbiausia – iš tikrųjų duotų naudos, visų pirma, būtina nustatyti jūsų plaukus kamuojančių problemų priežastis. Apie tai, nuo ko reikėtų pradėti ieškant atsakymo į klausimą, kokie vitaminai reikalingi plaukams jūsų atveju, nusprendėme pakalbėti šiame straipsnyje.

Sezoninis plaukų slinkimas – ar verta nerimauti?

Visi plaukai išgyvena natūralius augimo ir kritimo ciklus, todėl šis procesas – plaukų slinkimas rudenį ir pavasarį, dar vadinamas sezoniniu plaukų slinkimu – visiškai normalus. Jį gali lemti tiek pasikeitusios klimato sąlygos, tiek aplinkos pokyčiai – augimo fazę keičia pereinamoji fazė, šią vėliau keičia ramybės – plaukų iškritimo fazė.

Žvelgiant į praktiką, šių fazių kaita gerokai dažnesnė yra vasaros ir rudens laikotarpiais, todėl nenustebkite, jei šukuojant plaukus šiuo metu matote gerokai daugiau iškritusių plaukų. Tai, kaip greitai atauga iškritę plaukai, dažniausiai priklauso nuo genetikos ir nuo gyvenimo būdo. Suintensyvėjusio, sezoninio plaukų slinkimo priežastis gali būti ir dažnai vasaros metu šviečianti saulė, todėl rudens sezono plaukų slinkimui jau galime ruoštis vasarą: naudoti plaukų apsaugą nuo saulės, nešioti galvos apdangalus, valgyti būtiniausiomis medžiagomis praturtintą maistą.

Kaip galima nustatyti, ar plaukų slinkimas – sezoninis, ar vertėtų ieškoti rimtesnių problemų? Vienas iš būdų – traukimo testas, kuris atliekamas tarp pirštų paėmus nedidelę sruogą – apie 60 plaukų. Švelniai perbraukę plaukus juos timptelėkite ir, jeigu rankose liko 5–8 plaukai, tai galima laikyti normaliu plaukų slinkimu. Jei rankose lieka apie 15-20 plaukų, tai ženklas, jog plaukai slenka labiau nei įprastai.

Dar vienas galimas testas – šukų testas, kurį atlikdami pasilenkite prie šviesios spalvos užtiesimo ir šukuokite plaukus palenkę galvą – nuo pakaušio iki kaktos. Ant užtiesimo paliktas sruogas suskaičiuokite po maždaug minutės šukavimo: jeigu matote daugiau nei 10-15 plaukų, galite įtarti padidėjusį plaukų slinkimą.

Prastos plaukų būklės priežastys: kaip jas surasti?

Šiomis dienomis parduotuvėse galima rasti gausybę skirtingų sudėčių preparatų, kurie taip pat skiriasi ir kaina bei vartojimo normomis. Tačiau, atsakyti į klausimą, kokie vitaminai reikalingi plaukams galėtų būti geriausias pasirinkimas šių dienų grožio rinkoje – nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Vis dėlto, pirmas patarimas, kurį verta įsidėmėti renkantis šiuos produktus – nėra vieno geriausio vaisto susilpnėjusių, retėjančių plaukų problemai spręsti. Tam, kad būtų galima nustatyti, kurie vitaminai plaukų slinkimui labiausiai tinka jums, vertėtų išsiaiškinti prastos plaukų būklės priežastis.

Specialistų teigimu, jei intensyvus plaukų slinkimas tiek moterims, tiek vyrams atsiranda staiga, visų pirma, reikėtų pasitikrinti sveikatą, o ne ieškoti plaukų slinkimą sustabdyti galinčių priemonių. Ne retais atvejais tokių simptomų, kaip plaukų slinkimas bei suprastėjusi odos ir nagų būklė, priežastimis tampa hormonų sutrikimai, vidaus ligos (ypač endokrininės), plauko struktūros anomalijos ar net kitų vartojamų vaistų šalutinis poveikis.

Įsitikinus, kad staiga atsiradęs plaukų slinkimas su aukščiau išvardintomis priežastimis neturi nieko bendro, šių galima ieškoti ir kitur. Pavyzdžiui, plaukų slinkimas gana dažnai yra vienas iš nuolat patiriamo streso simptomų. Didesni išgyvenimai, patiriami ilgesnį laiką, gerokai suprastina organizmo būklę, o tai akivaizdžiai pastebima ir išorėje – apie tai byloja ne tik slenkantys plaukai, lūžtantys nagai, bet ir prastos būklės oda.

Su panašiais simptomais neretai susiduriama ir po vaiko gimimo, kai nėštumo metu pasikeičia motinos hormonų pusiausvyra, o pagimdžius estrogeno lygis grįžta į normalų lygį, todėl plaukai pradeda slinkti. Nėštumo metu plaukai slenka gerokai mažiau, nes sulėtėja ir jų augimas, tačiau, nėštumui pasibaigus ir estrogeno lygiui grįžus į normalų – plaukai pradeda slinkti už visą nėštumo laikotarpį.

Intensyvų plaukų slinkimą galima pastebėti ir tais atvejais, kai organizmas itin stokoja baltymų. Svarbu žinoti, jog baltymai – padedanti organizmui auginti naujas ląsteles, įskaitant ir tas, kurios lemia plaukų struktūrą. Gerai žinomas faktas, jog tuo atveju, kai žmogus daug sportuoja, yra veganas ar vegetaras, jis baltymų turėtų suvartoti dar daugiau, tokiu būdu užkertant kelią jų trūkumui. Ta pati taisyklė galioja ir nėščioms moterims.

Praktikoje vis dažniau pasitaiko atvejų, kai plaukų slinkimas yra vienas mažakraujystės simptomų. Šiuo atveju su plaukų slinkimu dažniausiai kartu pasireiškia ir galvos svaigimas, bendras silpnumas, prasta odos būklė. Dažniausia šia liga sergama dėl geležies trūkumo žmogaus organizme, tačiau galimos ir kitos priežastys, dėl kurių kraujyje pradeda trūkti raudonųjų kraujo kūnelių eritrocitų ir juose esančio baltymo hemoglobino.

Nors laikantis įvairių dietų dažniausiai bandoma padėti savo organizmui, neretai pasitaiko atvejų, kai dietų metu, dėl įvairių maisto medžiagų trūkumo pradeda slinkti plaukai. Plaukams, kaip ir nagams ar odai šiuo metu trūksta geležies, baltymų, o dažnu atveju ir įprastų vitaminų, cinko, aminorūgščių.

Paskutinis, tačiau vis dar pasitaikantis atvejis – plaukų pažeidimas dėl netinkamų šukuosenų bei plaukų formavimo. Neretai merginos, nešiojančios itin tvirtus kuodus ar stipriai pinančios kasas, gali pastebėti intensyvesnį plaukų slinkimą. Dėl šios priežasties plaukai ne tik plonėja, bet ir ilgainiui pradeda slinkti. Plaukų struktūrą žeidžia ir karštos plaukų džiovintuvo oro srovės, deginančios plaukų tiesinimo ar garbanojimo žnyplės, dažnas plaukų šviesinimas, nekokybiška plaukų kosmetika taip pat gali paskatinti plaukų slinkimą bei lūžinėjimą.

Kokie vitaminai reikalingi plaukams?

Gyvenantiems klimato zonose, kuriose didžiąją metų dalį nėra saulės, šviežių vaisių bei daržovių, organizmus būtiniausiais mikroelementais ir vitaminais aprūpinti būtina nuolat. Organizmui nesuteikiant reikalingo kiekio vitaminų, pažeidžiama plauko struktūra, ląstelės neatsinaujina, ilgainiui prasideda daugelis kitų problemų ne tik su plaukais, bet ir su oda, nagais. Maža to, dėl vitaminų stokos nusilpusiems plaukams didelę žalą daro ir aplinkoje esantys laisvieji radikalai, organizmo stresas, mūsų plaukus nuolat veikia ir aplinka, amžius, genetika, hormonų lygis organizme, ligos, mityba, prastas poilsis ir net netinkamai naudojamos plaukų priežiūros priemonės. Taigi, jei pakinta plaukų būklė – jie ima lūžinėti ar slinkti, organizmas signalizuoja, kad mums greičiausiai trūksta svarbių medžiagų.

Tiesa, nustatyti, kokio vitamino reikia plaukams, kad šie grįžtų į puikią būklę, nėra taip paprasta, o atsakyti į klausimą, kokių vitaminų trūksta kai slenka plaukai, gerokai sudėtingiau nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Vis dėlto, suprastėjus plaukų būklei, vitaminas E plaukams galėtų būti vienas pirmųjų preparatų, kuriuos specialistai rekomenduoja išbandyti.

Tai vienas stipriausių natūralių antioksidantų, kuris ne tik spartina kolageno gamybą, bet ir yra prilyginamas plaukų statybinei medžiagai. Veikdamas kartu su keratinu jis stiprina plaukus bei skatina naujų plaukų augimą (dažniausiai dėl kolageno trūkumo plaukai nebėra tokie vešlūs ir žvilgantys). Vitamino E suteikiamų antioksidacinių savybių dėka, plaukai taip pat apsaugomi nuo neigiamo aplinkos poveikio ir UV spindulių, o, tepamas tiesiai ant plaukų, E vitaminas gali sumažinti plaukų galiukų šakojimąsi bei padidinti jų apimtį. Ne mažiau naudingas pirminiam plaukų gydymui galėtų būti ir vitaminas D plaukams, kuris skatina jų folikulų formavimąsi.

Vitaminai odai plaukams nagams pardavinėjami įvairiomis formomis, tačiau vieni populiariausių papildų rinkoje šiuo metu yra guminukai plaukams. Kaip ir įprasti vitaminai plaukams – vaistai plaukų ataugimui, šie praturtinti visomis plaukų būklei ir spartesniam augimui būtinomis medžiagomis: biotinu, cinku, selenu bei niacinu.

Verta paminėti ir tai, kad itin naudinga ne tik paskatinti kolageno gamybos funkcijas, bet ir praturtinti organizmą papildomu kolagenu. Moksliniai tyrimai rodo, jog ši medžiaga yra itin svarbi siekiant užtikrinti puikią plaukų, odos ir nagų būklę. Kolageno sudėtyje esantys antioksidantai padeda plaukus ir odą apsaugoti nuo oksidacinės žalos – vienos iš pagrindinių problemų, sukeliančių prastą plaukų būklę, ankstyvą odos senėjimą ir hiperpigmentaciją. Kolagenas taip pat pasižymi savybėmis gerinti odos elastingumą, išlaikyti drėgmę ir kolageno skaidulų tankį odoje, paskatinti plaukų ląstelių vystymosi procesus.

Geriausi vaistai plaukų augimui

Internete galima rasti daugybę patarimų, kaip paskatinti plaukų augimą – kol viename tinklaraštyje siūloma pradėti nuo teisingos mitybos, kiti informacijos šaltiniai vienareikšmiškai skatina įsigyti plaukų augimą skatinančius preparatus. Kaip atsirinkti, kokie vitaminai reikalingi plaukams mūsų atveju ir kuriais patarimais pasikliauti?

Nors dauguma su plaukų, nagų ar odos problemomis kovojančių žmonių sveikesnės gyvensenos nelaiko efektyvia priemone išvaizdos problemoms spręsti, specialistų teigimu – tai bene pirmas dalykas, kurį verta išbandyti. Net ir pradėjus vartoti plaukų būklės gerinimui skirtus papildus, rezultatui bei bendrai išvaizdai didelės įtakos turės tai, kaip kasdien rūpinatės savimi.

Kaip jau minėta anksčiau, bene labiausiai naujas plaukų ląsteles greičiau vystytis ir augti skatinanti medžiaga – baltymai. Jų daugiau į savo kasdienės mitybos racioną galite įtraukti vartodami tokius produktus, kaip kiaušinis, žuvis ar pieno produktai. Ypač svarbų vaidmenį šiuo atveju atlieka ir omega 3, omega 6 ir omega 9 riebalų rūgštys, kurių taip pat gausu šviežioje žuvyje, alyvuogių ir sėmenų aliejuose. Dar vieni plaukų augimui itin svarbūs elementai – vitaminai A ir E, kurių gausu tokiose daržovėse, kaip morkos, kopūstai, burokėliai. Vertėtų savo mityboje nevengti ir tokių produktų, kaip moliūgo sėklos, jautiena bei juodas šokoladas, nes tai natūralūs cinko šaltiniai. Galiausiai, norint padėti plaukų ląstelėms greičiau vystytis – būtina jas aprūpinti pakankamu kiekiu vandens – jo rekomenduojama išgerti ne mažiau nei 1,5 l per dieną.

Ne paslaptis, jog plaukų slinkimą dažniausiai lemia ne tik prasta mityba, bet ir tokios priežastys, kaip amžius, genetiniai faktoriai ar net nuolatinis stresas. Tačiau užtikrinus, kad plaukų folikulai, pasižymintys itin intensyvia medžiagų apykaita, gauna pakankamai deguonies, energijos bei būtinų medžiagų, daugelio žmonių atveju situacija pasikeičia kardinaliai. Norint plaukus aprūpinti visomis būtiniausiomis medžiagomis, specialistai rekomenduoja rinktis papildus, praturtintus biotinu, cinku bei selenu, padedančiais palaikyti normalią plaukų būklę. Itin naudingomis medžiagomis, kurių galima ieškoti papilduose plaukams, laikomi ir jūrinės kilmės kolagenas bei acerola vyšnių ekstraktas.

TRX2 vitaminai: jų nauda ir galimos alternatyvos

Jei bent kartą teko susidurti su plaukų slinkimo problema, trx2 vitaminai greičiausiai nėra nauja priemonė, apie kurią sužinosite tik šiame straipsnyje. Tiesa, nors šis preparatas plaukų priežiūros rinkoje įsitvirtino jau prieš kelerius metus, apie tai, kokią naudą mums teikia trx2 papildai, vis dar diskutuoja nemažai grožio specialistų. Daugelyje straipsnių pabrėžiama, jog šie vitaminai reikalingi plaukams – taip pat naudingi ir nagams bei bendrai odos būklei, todėl yra puiki investicija į išvaizdą. Vis dėlto, uždelstas jų veikimas ir didelė kaina yra priimtini ne visiems, ieškantiems slenkančių plaukų problemos sprendimo.

Žvelgiant į minėtų papildų sudėtį, verta paminėti, kad tai yra pirmoji patentuota priemonė su kalio, Carnipure tartrato (L-carnitine-L-tartrate), BCAA ir nikotino rūgščių kompleksu. Jos sudėtyje taip pat gausu biotino (300 % RMV), cinko (150 % RMV), seleno (136 %) ir niacino (250 %), kurie dar žinomi, kaip padedantys palaikyti normalią plaukų, odos, nagų bei gleivinės būklę.

Vis dėlto, svarstant, ar išbandyti šiuos populiarius plaukų papildus, vertėtų žinoti, jog šie pasižymi uždelstu veikimu. Papildų kūrėjų teigimu, greito rezultato tikėtis tikrai nereikėtų – kai kuriais atvejais pirmieji rezultatai pastebimi po 12 savaičių, tačiau dauguma žmonių pirmąjį preparato poveikį pastebi tik po 5 ar net 8-12 mėnesių. Antras svarbus dalykas svarstant, ar TRX2 vitaminai turėtų papildyti jūsų mitybą – žinoti, jog unikali preparato formulė užtikrina miegančių, neaktyvių galvos plaukų folikulų stimuliaciją, tačiau neveikia hormoninės sistemos. Tai reiškia, jog tikėtis, kad plaukai ims dygti tose vietose, kur anksčiau nebuvo jų folikulų, nereikėtų. Trečias, tačiau ne mažiau svarbus argumentas renkantis, kokie vitaminai reikalingi plaukams turėtų papildyti jūsų racioną – didelė TRX2 kaina.

Atsižvelgiant į tai, kad užtikrinti kokybišką plaukų priežiūrą – praturtinti juos būtiniausiomis medžiagomis – gali ir kiti plaukams skirti papildai, rekomenduojama įvertinti alternatyvas. Viena jų – rinkoje ypač populiarėjantis, plaukų būklę gerinantis ir su jų problemomis padedantis kovoti jūrinis kolagenas su hialurono rūgštimi. Ši, natūraliais ekstraktais bei vitaminais praturtinta plaukų priežiūros priemonė, išsiskiria unikalia formule (be alerginėmis savybėmis pasižyminčio glitimo ir riebalų), aprūpinančia plaukus visomis būtiniausiomis medžiagomis. Jos sudėtyje gausu jūrinio kolageno (10 g), hialurono rūgšties (50 mg), bei 200 μg biotino, skatinančių greitą plauko ląstelių vystymąsi ir augimą.

6 svarbiausios plaukų priežiūros taisyklės

Ne paslaptis, jog puikią plaukų būklę lemia ne tik faktas, kiek vitaminų vartojate, todėl šiame straipsnyje nusprendėme pasidalinti 6 pagrindinėmis plaukų priežiūros taisyklėmis, kurios padės sumažinti plaukų slinkimą ir pagerinti pačią plaukų būklę.

sapiens.lt puslapyje yra naudojami slapukai. Naršydami toliau svetainėje Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais, kurie automatiškai nustatomi tam, kad svetainė veiktų tinkamai ir jų išjungti negalite. Visi slapukai apibūdinti ir jų sąrašas pateiktas žemiau esančioje nuorodoje. Sutikimą galėsite bet kada atšaukti, o slapukus ištrinti. Sužinokite daugiau