Išanstinis žiemos išpardavimas Išanstinis žiemos išpardavimas

Geriausias kolagenas sąnariams: į ką atkreipti dėmesį renkantis?

Sapiens laboratorija
Temos: Odai, plaukams, nagams Sąnariams Gerai savijautai Veido odai

Sunku paneigti, jog papildų rinkoje kolagenas dažniausiai matomas kaip pagrindinė priemonė kovojant su raukšlėmis ir prasta odos būkle. Tačiau, tai toli gražu nėra vienintelė priežastis šį papildą įtraukti į savo mitybą. Ši medžiaga tarsi klijai sulipina ne tik odos audinių ląsteles, bet ir yra viena pagrindinių mūsų sąnarių, kremzlių bei kaulų sudedamųjų dalių, tiesiogiai siejama su gera savijauta bei lėtėjančiais senėjimo procesais. Tiesa tam, kad geriausias kolagenas sąnariams papildytų jūsų kasdienį mitybos racioną, būtina žinoti, kaip išsirinkti aukščiausios kokybės papildą.

Kodėl mūsų sąnariams būtinas kolagenas?

Tyrimais įrodyta, jog kolagenas sąnariams gerai kremzlių ir kaulų būklei kasmet žmogui reikalingas tampa vis labiau dėl su amžiumi lėtėjančių jo gamybos procesų. Nors vienas matomiausių šio papildo trūkumo požymių – suprastėjusi odos būklė ir naujai atsirandančios raukšlės, didelė papildo trūkumo įtaka pastebima ir kremzliniam audiniui. Silpnėjant kremzlėms, sąnariams bei kaulų struktūrai susiduriama su gerokai didesniu polinkiu į traumas bei sąnarių skausmus, todėl geriamas kolagenas sąnariams gali tapti tikru išsigelbėjimu norint pagerinti savo fizinę būklę, savijautą, jei pristabdyti senėjimo procesus. Tai įrodo ir žurnalo „Eurasian Journal of Medicine“ 2016 metais publikuotas tyrimas, kurio išvadose teigiama, jog pacientai, sergantys kelių sąnarių artroze ir vartojantys acetaminofeną kartu su antrojo tipo kolagenu, jaučia gerokai mažesnius sąnarių skausmus vaikščiojant bei pripažįsta stipriai pagerėjusią gyvenimo kokybę.

Kolagenas kaulams – dar viena, vis dažniau vyresnių bei aktyvų gyvenimo būdą propaguojančių žmonių tarpe aptariama tema. Jis ne tik tampa prevencine priemone nuo artrito, osteoporozės, bet ir yra ypač naudingas kenčiant jau turimų kaulų ligų skausmus. Siekiant palaikyt gerą sąnarių, sausgyslių ir kremzlių būklę, kolagenas sąnariams turėtų būti geriamas reguliariai, ypač tais atvejais, kai žmonės dažnai dirba fizinį darbą, aktyviai sportuoja, turi antsvorio. Atsižvelgiant į tai, kad šių grupių žmonių sąnariams tenka didesnis krūvis, sąnarių dilimas taip pat prasideda anksčiau nei įprasta. Geriausias kolagenas sąnariams gali tapti puikia priemone siekiantiems šį procesą kiek įmanoma prilėtinti.

Kolagenas sąnariams ir odai – ne ta pati rūšis?

Vis dar neretai girdime atvejų, kai pirkdami pirmojo kolageno tipo papildus žmonės tikisi pajusti didelę kolageno naudą sąnariams. Todėl kalbant apie kolageno naudą, būtina akcentuoti – kolagenas sąnariams, kaulams ir sausgyslėms – nėra tas pats, kaip ir kolagenas odai. Trumpai tariant, vienos rūšies kolagenas negali išspręsti visų, su gera organizmo būkle susijusių problemų, todėl norėdami džiaugtis tiek gražia oda, tiek sveika kaulų bei sąnarių būkle, į savo racioną turėsite įtraukti net keletą šio papildo tipų.

Nors papildų rinkoje egzistuoja daugiau nei dvi dešimtys kolageno tipų, kolageno papildai gali būti skirstomi į keturias pagrindines rūšis. Pirmojo tipo kolageną reikėtų rinktis tais atvejais, kai norima pagerinti odos būklę – tyrimais įrodyta, jog žmogaus oda sudaro net apie 75 % sintetinto baltymo kolageno. Su amžiumi kolageno kiekiui odoje pradėjus mažėti bei atsiradus tokiems simptomams, kaip susiraukšlėjusi oda ar suprastėjusi jos būklė, trūkumą reikėtų kompensuoti vartojant papildus.

Antroji kolageno grupė – laikoma viena pagrindinių kremzlių sudedamųjų dalių bei turinti daug įtakos kaulų struktūrai. Todėl, ieškant atsakymo į klausimą, koks geriausias kolagenas sąnariams galėtų būti randamas šių dienų rinkoje, daugiausiai dėmesio vertėtų skirti papildams, kurių sudėtyje yra antrojo tipo kolageno. Geriamas kolagenas sąnariams gali tapti ne tik didele pagalba kovojant su sąnarių skausmais, bet ir atitolinti su jais susijusias problemas, tokias kaip sąnarių ir kremzlių nemobilumas, įtempti sausgyslių audiniai ar pačių kaulų pakitimai.

Trečias kolageno tipas daugiau įvardijamas kaip bendrai raumenų ir odos būklei naudingas papildas, gerinantis raumenų ir vidaus organų būklę. Pastarasis kolagenas taip pat naudingas ir arterijų struktūroms, todėl dažniausiai yra randamas tiek odai, tiek sąnariams skirto kolageno sudėtyje. Galiausiai, ketvirtoji kolageno rūšis yra naudinga epitelinio audinio pagrindo formavimui bei įvardijama kaip itin reikalinga kiekvienam odos tipui, nepriklausomai nuo odos būklės.

Kolagenas – svarbus ne tik sąnariams?

Kolagenas laikomas pačiu svarbiausiu organizmo baltymu, gyvybiškai svarbiu ne tik sąnariams, sausgyslėms ar kremzlėms, bet ir mūsų odai, plaukams, nagams. Kolagenas atsakingas už tokius svarbius procesus, kaip odos elastingumo gerinimas, audinių sienelių stiprinimas, jis taip pat skatina ir bendrus odos atsinaujinimo procesus – tarsi sujungia atskirus audinius. Būtent ši kolageno baltymo savybė slypi ir jo pavadinime, kuris susideda iš dviejų graikiškų žodžių: „kolla“, kuris reiškia „klijai“ ir „genos“, kurio reikšmė yra „gaminti“. Norint įsigyti papildų, kurie turės didesnį poveikį odos būklei, jų sudėtyje vertėtų ieškoti pirmosios ir trečiosios grupės kolageno tipų. Vis dėlto nepamirškite atsižvelgti ir į šio baltymo kiekį papildų sudėtyje – aukštos kokybės papilduose rasite apie 10 g kolageno.

Kolagenas laikomas ypač reikalingu ir kepenų veiklai, nes jis padeda organizmui išsivalyti nuo toksiškų medžiagų, gerina kraujotakos sistemos darbą ir padeda išlaikyti normalią širdies veiklą. Svarbu paminėti ir kolageno svarbą akims, o ypatingai – akių raumenų elastingumui palaikyti. Kolagenas būtinas ir gerai smegenų veiklai užtikrinti, todėl pakankamu jo kiekiu būtina rūpintis žmonėms, kurie daug mokosi arba protiškai dirba.

Ar kolagenas gali padėti numesti svorio?

Laikantis sveikos mitybos, suvartoti pakankamą baltymų kiekį – ypač svarbu. Kolagenas organizmui reikalingas ir norint paskatinti raumenų augimą – liesą audinį, kuris yra metaboliškai aktyvesnis nei riebalai. Vis dėlto svarbu žinoti, kad didelis kolageno kiekis paskatins patį metabolizmą ir padės numesti svorio. Dietos, kurioje yra daug cukraus ir rafinuotų angliavandenių bei kalorijų perteklius – nepadės kovoti su viršsvoriu.

Taigi, nors daugumos papildų su kolagenu aprašymuose teigiama, kad jie gali pagreitinti medžiagų apykaitą, specialistų atlikti tyrimai rodo, jog šie papildai neturi jokių tiesioginių sąsajų su svorio mažėjimu. Tiesa, pasirinkus sveikesnę mitybą, norimą kūno svorį palaikyti taps kur kas lengviau.

Hidrolizuotas kolagenas sąnariams – ar verta rinktis?

Egzistuojant didelei papildų įvairovei, trikolagenas sąnariams vaistinių lentynose gali būti randamas įvairiomis formomis, todėl žinoti, kurią jų rinktis – svarbu norint pasiekti geriausių rezultatų. Vis dažniau kalbant apie kolageno naudą žmogaus organizmui, dažniau kalbama ir apie tai, kad skystas kolagenas sanariams įsisavinamas kur kas geriau nei kitos rūšies papildai. Taip yra todėl, jog hidrolizuotas kolagenas sąnariams gaunamas fermentinės hidrolizės (fermentinis skaidymas rūgščiose arba šarminėse terpėse esant tam tikrai temperatūrai) būdu, o jo sudėtyje yra mažos molekulinės masės amino rūgščių ir polipeptidų, kurie geriau įsisavinami žmogaus organizme. Patekusios į kraują amino rūgštys susikaupia jungiamuosiuose audiniuose ir ląstelėse ir gali tapti „statybine“ medžiaga, kai vyksta šių audinių matrikso biosintezė.

Kada pradėti vartoti?

Nors kolageno vartojimas neretai siejamas su noru pagerinti savijautą ir išvaizdą vyresniame amžiuje, verta akcentuoti, kad geriausių rezultatų pasiekti galima kolageną pradėjus vartoti nuo 20 metų. Būtent sulaukus tokio amžiaus derma sluoksnio storis kasmet mažėja 1–1,7%, o vėliau natūraliai jau nėra atkuriamas. Sulaukus 30 metų, kolageno deficitas jau yra pastebimas, todėl norint užkirsti jam kelią – papildus būtina pradėti vartoti iš anksto. Nors dažnai vyresnio amžiaus žmonės laiku nepradėję vartoti kolageno dvejoja, ar vėlyvas papildo vartojimas duos naudos, verta pabrėžti, jog preparatą pradėti vartoti vėliau – geriau nei išvis nepradėti.

Kolageno rūšys

Kolagenas gali būti net kelių rūšių, priklausomai nuo to, iš kokio tipo produktų jis yra gaunamas. Pirmoji kolageno rūšis – gyvulinės kilmės kolagenas, gaunamas iš galvijų ir vištų kremzlių, odos bei sąnarių. Šią rūšį galima įvardinti, kaip vieną paprasčiausių ir labiausiai prieinamų kolageno rūšių, lyginant su kitomis kolageno rūšimis, jis pasižymi ne pačiu geriausiu įsisavinimu, tačiau yra pats paprasčiausias ir labiausiai prieinamas iš visų kolageno rūšių. Nors kolagenas sąnariams kaina paprastai nedžiugina, vartojant daugiau gyvulinės kilmės produktų jūsų organizmui reikės gerokai mažesnio kolageno kiekio.

Antroji kolageno rūšis – jūrinis kolagenas sąnariams, kuris dažniausiai gaunamas iš tokių produktų kaip žuvis ar kiti jūrinės kilmės gyviai. Šis baltymas laikomas veiksmingesniu nei gyvūninės kilmės, nes yra kur kas geriau įsisavinamas – jis į organizmą patenka per žarnyno sieneles. Atsižvelgiant gamybos technologiją, nesunku suprasti, kad dėl sudėtingesnio išgavimo šios rūšies kolagenas kainuoja daugiau. Jūrinės kilmės kolagenas idealus kosmetinių serumų gamybai, nes jo molekulė gerokai mažesnė nei gyvulinės kilmės kolageno ir puikiai įsiskverbia į gilius epidermio sluoksnius. Vartojant į vidų žuvų kolagenas suteikia veiksmingą atkuriamąjį poveikį sąnariams ir raiščiams, odai, dalyvauja gamindamas savo kolageną.

Trečioji kolageno rūšis – augalinės kilmės kolagenas, kuris išgaunamas iš tokių produktų kaip kviečių baltymas, gautas hidrolizės metu. Jo sudėtis labiausiai panaši į gyvulinės kilmės kolageno, jis taip pat plačiai naudojamas kosmetikos bei papildų gamyboje.

Kolageno įsisavinimas: kaip jį pagerinti?

Ne paslaptis, jog kolagenas maiste randamas kaip ir dauguma kitų naudingų medžiagų, tačiau jo pasisavinimas nėra toks paprastas. Natūralus kolagenas – pasisavinamas sunkiai. Daugumos žmonių organizmas baltymų nevirškina taip gerai, kaip reikėtų, todėl ne tik susiduriama su skrandžio sutrikimais, bet ir nėra pasisavinama būtina kolageno dienos norma.

Norint gauti daugiau baltymų, o kartu su jais ir tokio papildo, kaip kolagenas, rekomenduojama valgyti daugiau vištienos, kiaušinių, kuriuose gausu aminorūgščių, sudarančių kolageną. Nederėtų pamiršti į mitybos racioną įtraukti ir riebiųjų žuvų, kuriuose gausu omega rūgščių. Žuvyje gausu ir Omega 6 ir Omega 3 riebiųjų rūgščių, kurios teigiamai veikia mūsų odos būklę. Valgant daugiau riebios žuvies tikrai pastebėsite, kad pagerėjo odos, plaukų būklė.

Sustiprinti sąnarius ir pagerinti jų būklę taip pat gali padėti tokie produktai, kaip želatina, gaunama išverdant karvių ir kiaulių kaulus, odą bei kremzles. Gyvulinės kilmės želatinoje gausu kolageno, todėl senais laikais ji buvo laikoma bene pagrindiniu jo šaltiniu.

Tiesa, kad ir kiek kolageno turinčių produktų įtrauksite į kasdienę savo mitybą, jo jūsų organizmui gali vis tiek trūkti. Taip dažniausiai nutinka tais atvejais, kai žmogaus organizmas šį baltymą pasisavina ypač prastai. Siekiant pagerinti kolageno pasisavinimą, kartu su šiuo sitetintu baltymu rekomenduojama vartoti vitaminą C. Pastarasis gali būti gaunamas tiek iš maisto produktų, tokių kaip citrusiniai vaisiai, tiek iš specialių papildų. Bet koks adekvačios koncentracijos vitaminas C gerina kolageno įsisavinimą, todėl dažniausiai pasirenkama paros norma (60 mg).

Kolageno įsisavinimui gali padėti ir tinkamai subalansuotas lecitino (cholino ir inozitolio frakcijos) bei magnio kiekis. Šiuos elementus galima laikyti ir bene svarbiausiais mūsų organizme vykstančių hormoninių procesų dalyviais. Atsižvelgiant į tai, jog mūsų organizmas – tai vienalytė visuma, svarbu pasirūpinti ir gerai subalansuotu vitaminų kiekiu, Jeigu organizme trūksta bent vieno elemento, dažniausiai sutrinka ir kitų elementų įsisavinimas bei sintezė.

Tam, kad būtų sintetinamas nuosavas kolagenas, kuris yra ir amino rūgščių šaltinis, organizmui papildomai reikalingas ir silicis, stimuliuojantis patį sintetinimo procesą. Taip pat kaip kolageno papildai populiarūs: kofermentas Q10, hialurono rūgštis, gliukozamino, chondroitino ir metilsulfonilmetano (MSM) kompleksas, kurie pagerina kolageno įsisavinimą, odos bei sąnarių būklę.

Taigi, svarstant, koks geriausias kolagenas sąnariams galėtų papildyti jūsų kasdienę mitybą, ieškokite preparato, pasižyminčio ne tik pakankamu kolageno kiekiu, bet ir sudėtyje turinčio kuo daugiau aukščiau išvardintų medžiagų.

Jūrinis kolagenas sąnariams – rekomendacija

Ieškantiems pagalbos nuo konkrečių, fizinį sąnarių ir kremzlių skausmą sukeliančių ligų, kaip geriausias kolagenas sąnariams gali būti įvardijamas hidrolizuotas kolagenas. Mūsų rekomenduojamas sąnariams skystas kolagenas išskirtinis tuo, kad yra sukurtas taip, jog apimtų tris svarbiausias sritis: sąnarius, odą/plaukus ir bendrą organizmo būklę.

Atsižvelgiant į tai, jog kolagenas – tai baltymas, sudarantis net iki 75% mūsų odos masės bei yra didelė mūsų sąnarių, kremzlių ir kaulų sudedamoji dalis, užtikrinti pakankamą jo kiekį organizme – ypač svarbu. Nuo bendros mūsų sąnarių sveikatos priklauso judėjimas, o nuo jo – ir viso organizmo sveikata. Todėl geriausias kolagenas sąnariams, puikus būdas pasirūpinti visapusiškai gera savo organizmo būkle.

Mūsų rekomenduojamą kolageno kompleksą sudaro ne tik hidrolizuotas, itin tirštas kolagenas sąnariams, kaulams, raumenims, bet ir papildomos medžiagos bei vitaminai. Tokia plati sudėtis ne tik lemia preparato išskirtinumą, bet ir itin efektyvų jo poveikį bei pagerina paties kolageno įsisavinimą organizme. Komplekso sudėtyje yra net 10 000 mg hidrolizuoto kolageno sąnariams, metilsulfonilmetano (MSM), gliukozamino sulfato, chondroitino sulfato, hialurono rūgšties (15 mg), mažinančios raukšles ir didinančios odos elastingumą bei biotino, padedančio palaikyti normalią energijos apykaitą, nervų sistemos veiklą, maistinių makro medžiagų apykaitą, psichologinę funkciją, plaukų, odos ir gleivinių būklę.

Šio papildo sudėtyje rasite ir gausų kiekį papildomų vitaminų. Vienas jų – pantoteno rūgštis (vitaminas B5), padedanti palaikyti normalią energijos apykaitą, normalią steroidinių hormonų, vitamino D ir kai kurių neuromediatorių sintezę ir apykaitą, bei mažinti nuovargį. Preparato sudėtyje galime rasti ir vitamino B6, padedančio palaikyti normalią cisteino sintezę, energijos apykaitą, nervų sistemos veiklą, homocisteino apykaitą, baltymų ir glikogeno apykaitą, psichologinę funkciją, raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą bei imuninės sistemos veiklą. Šis vitaminas taip pat padeda mažinti nuovargį bei reguliuoti hormonų aktyvumą.

Kolageno papildo sąnariams sudėtyje esantis vitaminas B12 (2,5 x dienos norma) padeda palaikyti normalią energijos apykaitą, nervų sistemos veiklą, homocisteino apykaitą, psichologinę funkciją, raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą, imuninės sistemos veiklą. Vitaminas B12 padeda mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį bei atlieka svarbias funkcijas ląstelių dalijimosi procesuose.

Papildų sudėtyje taip pat yra tikrųjų vynmedžių sėklų ekstrakto, padedančio apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos, europinių alyvmedžių lapų ekstrakto, karčiavaisių citrinmedžių vaisių ekstrakto bei kininių ženšenių šaknų ekstrakto, padedančio mažinti nuovargį palaikyti gyvybingumą. Papilduose galima rasti ir stambiauogių spanguolių vaisių ekstrakto, kininių arbatmedžių lapų ekstrakto, paprastųjų mėlynių uogų ekstrakto.

sapiens.lt puslapyje yra naudojami slapukai. Naršydami toliau svetainėje Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais, kurie automatiškai nustatomi tam, kad svetainė veiktų tinkamai ir jų išjungti negalite. Visi slapukai apibūdinti ir jų sąrašas pateiktas žemiau esančioje nuorodoje. Sutikimą galėsite bet kada atšaukti, o slapukus ištrinti. Sužinokite daugiau